Od pięciu lat 15 września obchodzi się International Dot Day, czyli Międzynarodowy Dzień Kropki. Jest to święto kreatywności, odwagi i zabawy. Uczniowie, nauczyciele, pracownicy instytucji kultury na całym świecie, organizują tego dnia wiele działań, które pomagają dzieciom odkryć talenty, poznać ich mocne strony i je zaprezentować, W naszej szkole świętujemy ten dzień od trzech lat z inicjatywy Samorządu Uczniowskiego. W tym roku świętowanie miało inny charakter ale w rezultacie stało się tygodniem kreatywności pod znakiem kropki, a to dzięki zaangażowaniu wielu nauczycielek naszej szkoły, za co serdecznie dziękujemy. I tak :- wychowawczynie klasy II i VI zorganizowały dla wychowanków między -klasową lekcję on-line. Uczniowie klasy VI zapoznali młodszych z historią Vashti, a następnie zaproponowali im wykonanie prac plastycznych przy pomocy kropek; szóstoklasiści grali w zakropkowaną grę logiczną;- na lekcji jęz.angielskiego za zakropkowane aktywności uczniowie otrzymywali dyplomy od samego twórcy tego dnia Reynoldsa,- podczas zajęć jęz.polskiego uczniowie klasy IV byli ,,zakropkowanymi” uczniami pana Kleksa, rozwijali też skrót K.R.O.P.K.A, siódmoklasiści i ósmoklasiści utrwalali również krótkie formy wypowiedzi pisemnej, kodowali treści podczas zajęć za pomocą kropek , tworzyli obraz z kropką w tle na świeżym powietrzu;-na języku polskim w klasach V i VI zajęcia rozpoczęły się od „burzy mózgów”. Uczniowie okazali się bardzo kreatywni i wymyślili mnóstwo skojarzeń ze słowem kropka. Z chęcią rozwijali też skrót K.R.O.P.K.A. a inwencją twórczą nieraz zaskoczyli samych siebie np. „Krowa Rozalia obgryzła pomidory koktajlowe Aldony”, „Kot rozdrapał Olka piękną kanapę amarantową”. Uczniowskie talenty ujawniły się również podczas tworzenia prac plastycznych (zadaniem piąto- i szóstoklasistów było dokończenie obrazków, którym początkiem była kropka w losowo wybranym kolorze). W ten sposób powstały różnokolorowe motyle, pszczółki, biedronki, bałwanki i inne stworki. Uczniowie mogli się przekonać, jak ważnym znakiem interpunkcyjnym jest kropka, bez której tekst jest nieczytelny i często nie ma sensu. Uczniowie otrzymali tekst bez znaków interpunkcyjnych, tylko duże litery, ciąg liter, tasiemiec… a ich zadaniem było oddzielenie od siebie wyrazów i wstawienie odpowiednich znaków interpunkcyjnych, zwłaszcza kropek.- zajęcia świetlicowe obfitowały również w prace plastyczne inspirowane kropką, było ciekawie i kolorowo, a czas spędzony na świetlicy mijał szybko;- czwartoklasiści podczas zajęć wychowanie do życia w rodzinie tworzyli portrety rodzinne ,,w kropce’’,-ósmoklasiści tworzyli modele cząsteczek związków chemicznych ,oczywiście za pomocą kropek;-prace plastyczne wykonali również uczniowie klasy I i III;Do naszej akcji przyłączyły się również przedszkolaki-grupa popołudniowa. Wszystkim dziękujemy za udział w naszej akcji. Mamy nadzieję, że bawiliście się dobrze . jednocześnie rozwijając swoje talenty , a kreatywność niech Wam towarzyszy każdego dnia i KROPKA. Lidia Błach